Ako správne pridávať odkazy na váš web na facebook
Ako pridať odkaz na vašu webovú stránku na sociálnu sieť facebook tak, aby bol zaujímavý, pútavý, podal nejakú výpovednú hodnotu, a nebol len obyčajnou linkou s preddefinovanými nastaveniami. Nie je to blog o tom, ako písať cool statusy, ale len o tom, ako vkladať na facebook linky.
Bežná prax je, že máte niečo nové na stránke - novinku, produkt, službu, akciu… O tom by sa mali dozvedieť vaši zákazníci, fanúšikovia, priatelia a v ideálnom prípade úplne každý.
Skopírujete URL adresu danej podstránky a vložíte ju na facebook …
… a odošlete do sveta stlačením Enter.
Výsledok potom vyzerá takto:
Príspevok sa zobrazí s automaticky natiahnutými informáciami z webu. Pri jednom príspevku by sa to dalo zniesť. Keď ich budete mať pod sebou 10 „rovnakých“, bude to tá správna katastrofa.
Na to, aby sa príspevok lajkoval, zdieľal a šíril ďalej, musí byť zaujímavý alebo kontroverzný, alebo úsmevný, ba priam zábavný, prípadne priniesť aspoň nejakú hodnotu. Nepočítam tých pár fanúšikov, čo vám olajkujú každý status :)
Druhá možnosť teda je, že pred odoslaním celý príspevok upravíte tak, aby bol zaujímavý, pútavý, podal nejakú výpovednú hodnotu. Stačí kliknúť na časť príspevku, ktorú chcete upraviť.
Pri vkladaní príspevku môžete ovplyvniť prakticky všetko:
- Sprievodný text k príspevku (namiesto linky)
Práve sem môžete napísať niečo, čo zaujme a presvedčí používateľa, aby si na odkaz klikol. - Nadpis príspevku
Ak je skvelý názov podstránky, netreba nič meniť, stačí vymazať tú adresu na konci :) - Obrázok
Obrázok môžete použiť ten, ktorý vám ponúkne facebook, prípadne vybrať iný z ponuky šípkami priamo na obrázku. Alebo môžete nahrať váš vlastný, ktorý sa k príspevku lepšie hodí a viac zaujme. - Text príspevku
Asi najhoršia časť príspevku je automaticky natiahnutý popis stránky (description) – nudná informácia, ktorá nemá s príspevkom nič spoločné. Prepíšte ju.
No a potom môže príspevok vyzerať aj takto: