Dve základné pravidlá pri navrhovaní billboardov
1. Menej je viac. Bilboardy jestvuju pre viacere skupiny ludi - pre vodicov aut, pre spolujazdcov v autach, pre ludi v hromadnych dopravnych prostriedkoch, pre pesich ludi.
Okrem pesich ludi sa vsetky tieto skupiny pohybuju pomerne znacnou rychlostou. Preto ich expozicia bilboardu je velmi kratka. Napriklad taky vodic sa napriklad na bilboard vacsinou diva menej ako sekundu [ak nie je bilboard na krizovatke].
Preto absolutnym pravidlom je "Menej je viac". Bilboard musi byt taky, aby bol jeho zmysel a ucel jasny za co najkratsi mozny cas.
Ak je to co i len trochu mozne, treba bilboard udrzat v sfere logo-slogan-ilustracia.
Farebne a pripadne polohou jasne oddelene, aby sa dali za kratku dobu precitat a hlavne pochopit.
Napriklad teraz je po bratislave taky bilboard na nejake transparentne hypoteky, alebo nieco take, ktory je z tohto hladiska skvely - ma velky slogan na bielom podklade, jeden obrazok a logo.
Az na tu fatalnu chybu, ze na obrazku je "transparentny" toastovac, a kedze je transparentny, tak ho vobec nevidno oproti pozadiu a neda sa na prvy pohlad rozoznat. Pochopit, co to dopaze na tom bilboarde je sa ukazuje ako pomerne zlozite.;]
http://www.unicreditbank.sk/page/sk/Obcania/Hypouvery/Transparentny-hypouver.html
Takych chyb sa treba vyvarovat.;]
Dobry bilboard: http://hear4life.info/poster/docs/Hear4Life_Billboard.jpg
Zle bilboardy:
http://www.infiniti-media.sk/data/actions/2010-ZLND-polrok1/billboards/HPA_maj/AR_PE008.jpg
http://www.infinitimedia.sk/data/actions/2010-Rodeo%20Muran/billboards/HP/RA_PP045.jpg
2. Písmo musí byť dostatočne veľké. Zvacsa nikto nechodí k bilboardu citat to s okuliarmi zblízka.
Akoo priklad uvediem velky reklamny putac na budove Retro na bratislavskych Travnikoch, ktora ma vo vyske asi dvanasteho poschodia cez tri poschodia obrovsky reklamny plagat, ale co na nom je napisane, nikto nevie.;]] Je na nom velkym slovo RETRO [co je nazov budovy] a este linka www.retrosport.sk. Okrem toho je tam este velke nakusnute jablko, a okolo neho asi 10 lietajucich slov, ktore su zo zeme uplne necitatelne.
Pod tym je naopak vyborny reklamny plagat na Terno, ktore tam bude sidlit. Obsahuje logo TERNO a mega velky napis "Hladate pracu?", ktory vidno cez 5 ulic.
Aha, prave som sla na www.retrosport.sk a zistila, ze to jablko nie je nakusnute, ale nakrajane, co tam tiez na tom dvanastom poschodi nie je vidiet.