Platená webreklama vs. dobrá webstránka
Hneď na úvod musím povedať, že proti reklame skutočne nič nemám. Pravda okrem toho, že sa ňou prerušujú filmy, v časopisoch je jej viac ako iného textu a poštová schránka nestačí na týždenný objem letákov. Dokonca ani skutočne zlé reklamy na pracie prášky alebo hygienické vložky a tampóny už tak veľmi nevidieť – asi nie je sezóna :)
Opakujem, reklama mi nevadí, je to súčasť našich životov a rovnako tak treba vnímať internetovú reklamu, ktorá k tomu všetkému rovnako patrí. Či už výmena odkazov na webové stránky, hrôzostrašne blikajúce bannery alebo klasická reklama známa ako PPC – pay per click – platba za kliknutie.
K dispozícii máme na Slovensku dva známe systémy – ETARGET a Google AdWords.
A potom máme ešte množstvo firiem, ktoré nám v týchto dvoch systémoch zriadia účet a my im budeme platiť za to, že dohliadajú na to koľko nás reklama stojí a koľko nových návštevníkov na naše webstránky privedú. Celé je to sprevádzané kaskádou slov ako garancia, záruka, 100% zvýšenie návštevnosti, úspešnosť, profesionalita, rast, web zarába sám,... A to všetko za nejaký poplatok – prirodzene.
Prečo sa firma rozhodne pre reklamu na internete?
- lebo ich webstránka nie je v prvej desiatke výsledkov vyhľadávania v Google a na Zoznam.sk na ľubovoľné kľúčové slovo aké ich napadne v súvislosti s ich podnikaním
- lebo konkurenti majú reklamu, tak musíme mať aj my
- lebo nevidí iný spôsob ako sa do prvej desiatky výsledkov vyhľadávania dostať inak ako platenou reklamou
To všetko je obchod, o ktorom sa firma rozhodne a na podmienky pristúpi a všetko je v poriadku.
Avšak mať platenú reklamu na propagáciu stránky ako sú tieto:
Alebo úplne najlepšie:
To sa potom skutočne (ne)oplatí investovať do reklamy.
Dá sa to aj inak....
- Koľko firma investuje mesačne do takejto internetovej reklamy?
- Načo je dobré dostať cez reklamu na webstránku zákazníka, pričom webstránka vyzerá ako z konca 90-tych rokov minulého storočia čo nevytvára práve najlepší obraz o firme?
- Nebolo by efektívnejšie investovať do redizajnu webstránky?
- Nebolo by lepšie pochovať svoju starú zlú webovú stránku a nechať si profesionálmi vytvoriť novú, ktorá bude spĺňať kritéria tvorby moderného webu s prihliadnutím na optimalizáciu webstránky pre vyhľadávače – SEO?
Začať treba úplne inde! Niekedy sa na firmy pozeralo, a niekedy sa stále pozerá, podľa toho aké má vizitky, poštové obálky, letáky,... Do týchto vecí firmy investujú nemalé prostriedky. Webová stránka je jedným z komunikačných kanálov spoločnosti. Vždy prístupná reklama o spoločnosti, stačí zadať jej www adresu.
Práve preto by mala byť webstránka zrkadlom spoločnosti. Aká webstránka – taká firma. Tak jej záleží na svojej prezentácii, svojom vystupovaní navonok skôr ako dôjde k osobnému kontaktu spoločnosti a jej potenciálneho zákazníka.
Na webe si Vás môže nájsť každý a je škoda odradiť zákazníka tým, že máte nemožnú webovú stránku.
Aká by mala byť postupnosť krokov
- V prvom rade kvalitná webstránka, takže začnite redizajnom:
- prehľadná a intuitívna štruktúra webu a informácií
- nová grafika s moderným pekným a čistým dizajnom
- dobre urobená stránka s prihliadnutím na kľúčové slová a optimalizáciu pre vyhľadávače
- vaša stránka musí žiť, ak máte na nej pol roka staré informácie, málokoho zaujmete
- Potom začnite uvažovať nad jej platenou propagáciou.
Možno ostanete prekvapený, že s novou dobre urobenou web stránkou ste vo výsledkoch vyhľadávania tak vysoko, že žiadnu platenú reklamu vôbec nepotrebujete.