Platená webreklama vs. dobrá webstránka

Platená webreklama vs. dobrá webstránka

Hneď na úvod musím povedať, že proti reklame skutočne nič nemám. Pravda okrem toho, že sa ňou prerušujú filmy, v časopisoch je jej viac ako iného textu a poštová schránka nestačí na týždenný objem letákov. Dokonca ani skutočne zlé reklamy na pracie prášky alebo hygienické vložky a tampóny už tak veľmi nevidieť – asi nie je sezóna :)

Opakujem, reklama mi nevadí, je to súčasť našich životov a rovnako tak treba vnímať internetovú reklamu, ktorá k tomu všetkému rovnako patrí. Či už výmena odkazov na webové stránky, hrôzostrašne blikajúce bannery alebo klasická reklama známa ako PPC – pay per click – platba za kliknutie.

K dispozícii máme na Slovensku dva známe systémy – ETARGET a Google AdWords.

A potom máme ešte množstvo firiem, ktoré nám v týchto dvoch systémoch zriadia účet a my im budeme platiť za to, že dohliadajú na to koľko nás reklama stojí a koľko nových návštevníkov na naše webstránky privedú. Celé je to sprevádzané kaskádou slov ako garancia, záruka, 100% zvýšenie návštevnosti, úspešnosť, profesionalita, rast, web zarába sám,... A to všetko za nejaký poplatok – prirodzene.

Prečo sa firma rozhodne pre reklamu na internete?

  • lebo ich webstránka nie je v prvej desiatke výsledkov vyhľadávania v Google a na Zoznam.sk na ľubovoľné kľúčové slovo aké ich napadne v súvislosti s ich podnikaním
  • lebo konkurenti majú reklamu, tak musíme mať aj my
  • lebo nevidí iný spôsob ako sa do prvej desiatky výsledkov vyhľadávania dostať inak ako platenou reklamou

To všetko je obchod, o ktorom sa firma rozhodne a na podmienky pristúpi a všetko je v poriadku.

Avšak mať platenú reklamu na propagáciu stránky ako sú tieto:

web2

web1

Alebo úplne najlepšie:

web3

To sa potom skutočne (ne)oplatí investovať do reklamy.

Dá sa to aj inak....

  • Koľko firma investuje mesačne do takejto internetovej reklamy?
  • Načo je dobré dostať cez reklamu na webstránku zákazníka, pričom webstránka vyzerá ako z konca 90-tych rokov minulého storočia čo nevytvára práve najlepší obraz o firme?
  • Nebolo by efektívnejšie investovať do redizajnu webstránky?
  • Nebolo by lepšie pochovať svoju starú zlú webovú stránku a nechať si profesionálmi vytvoriť novú, ktorá bude spĺňať kritéria tvorby moderného webu s prihliadnutím na optimalizáciu webstránky pre vyhľadávače – SEO?

Začať treba úplne inde! Niekedy sa na firmy pozeralo, a niekedy sa stále pozerá,  podľa toho aké má vizitky, poštové obálky, letáky,... Do týchto vecí firmy investujú nemalé prostriedky. Webová stránka je jedným z komunikačných kanálov spoločnosti. Vždy prístupná reklama o spoločnosti, stačí zadať jej www adresu.

Práve preto by mala byť webstránka zrkadlom spoločnosti. Aká webstránka – taká firma. Tak jej záleží na svojej prezentácii, svojom vystupovaní navonok skôr ako dôjde k osobnému kontaktu spoločnosti a jej potenciálneho zákazníka.

Na webe si Vás môže nájsť každý a je škoda odradiť zákazníka tým, že máte nemožnú webovú stránku.

Aká by mala byť postupnosť krokov

  1. V prvom rade kvalitná webstránka, takže začnite redizajnom:
    • prehľadná a intuitívna štruktúra webu a informácií
    • nová grafika s moderným pekným a čistým dizajnom
    • dobre urobená stránka s prihliadnutím na kľúčové slová a optimalizáciu pre vyhľadávače
    • vaša stránka musí žiť, ak máte na nej pol roka staré informácie, málokoho zaujmete
  2. Potom začnite uvažovať nad jej platenou propagáciou.

Možno ostanete prekvapený, že s novou dobre urobenou web stránkou ste vo výsledkoch vyhľadávania tak vysoko, že žiadnu platenú reklamu vôbec nepotrebujete.

Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.