Dobre zostavená internetová reklama

Dobre zostavená internetová reklama

Dnes som nezávisle dvakrát videla na internete tú istú reklamu, ktorá mi spôsobila dilemu – mám sa smiať, alebo plakať? Dôvodom na plač bol obsah reklamy – jedna jediná nič nehovoriaca veta. A to bola prosím platená reklama, ktorú som videla prvýkrát na facebooku, druhýkrát niekde na webe, myslím cez Etarget.

Pozrime sa teda na to, čo urobil pisateľ tejto reklamy zle a aké základné pravidlá sú dôležité pri zostavovaní krátkej internetovej reklamy...

Nekvalitne zostavená reklama

Reklama, ktorá vo mne vyvolala tieto zmiešané emócie, bola takto vyzerajúca linka:

Už otvorené
Navštívte náš nový Virtuálny obchod a pozrite sa čo sme pre Vás pripravili

 

No uznajte, čo z tohto textu ktokoľvek môže vedieť?

Čím sa zaoberá táto firma? Je to vôbec firma? Čo mi ponúkajú, aké produkty? Alebo služby? Zaujíma ma to vôbec?

Uz otvoreneOdpoveď na poslednú otázku je pre mňa jasné nie. V celom texte reklamy nie je napísaná jediná hodnotná informácia. Ani jediné slovo ma nezaujalo, nič ma nepopchýňa – klikni, klikni si, toto potrebuješ, toto chceš, toto ti chýbalo!

Mimochodom, táto reklama smeruje na virtuálny obchod s vínom. Predpokladám, že autori tým chcú povedať, že si môžem víno objednať na internete a oni mi ho doručia domov – nie že obchod je čisto virtuálny a víno si kupujem len „akože“.

Nie som si ale ani tým istá, linka z reklamy totiž smeruje na podstránku Blog a v záhlaví stránky sa píše o budovaní komunity milovníkov vína. Je to teda reklama na blog o víne, alebo na e-shop s vínom?

Každý e-shop na webe je „už otvorený“ a „niečo si pre mňa pripravil.“ Prečo si mám ale kliknúť práve na tento?

Platby za kliknutie – pay per click reklama

Je zrejmé, kde sa stala chyba – autor jednoriadkovej reklamy asi nezvážil, že reklama sa bude zobrazovať medzi viacerými ďalšími reklamami, že návštevníci stránok vidia takýchto reklám denne desiatky až stovky a že sa teda musí niečim od ostatných odlíšiť.

Taktiež má autor asi veľa peňazí, keďže mieni platiť aj za kliknutia od návštevníkov, ktorí na text Už otvorené kliknú len z čistej zvedavosti.

Pre zadávateľa reklamy je dôležité, aby na odkaz klikali ľudia, ktorí majú naozajstný záujem o uvádzaný produkt – v tomto prípade o víno a budovanie komunity milovníkov vína.

Zákazník chce klikať na to, čo ho naozaj zaujíma 

Preto keď jeho reklama pritiahne svojou nekonkrétnosťou abstinujúceho alkoholika alebo niekoho, koho víno prosto nezaujíma, zadávateľ zaplatí za kliknutie, ktoré mu neprinášia žiaden, ani ten najmenší zisk. Či už finančný, alebo budovateľský.

Ako predísť ničnehovoriacej reklame

Potenciálneho zákazníka-klikača je nutné na niečo nalákať, dať do textu niečo, čo prinúti na reklamu kliknúť práve tých, ktorých chceme na náš web dostať.

  1. Text odkazu by mal jasne hovoriť, ČO je predmetom reklamy – objaví sa po kliknutí e-shop, osobná stránka, ponuka služieb?
  2. Doplnkový text by mal bližšie určiť, PREČO by si mal návštevník kliknúť práve na vás a nie desiatky iných reklám
  3. Text by mal obsahovať kľúčové slová, ktoré na vašu stránky privedú buď:
    • veľa potenciálnych zákazníkov, z ktorých si aspoň niektorí niečo kúpia
    • alebo málo zákazníkov, ktorí si určite niečo kúpia
  4. Text by mal byť napísaný v tzv. ľudskom jazyku, teda zrozumiteľne – čítať a klikať budú skutočné osoby, ktoré nemajú trpezlivosť lúštiť nejaké krkolomné vety. 

Každá reklama by mala teda zodpovedať minimálne tieto dve otázky: ČO? a PREČO? – Čo je predmetom reklamy a prečo si mám kliknúť práve na ňu?

Dávajú vaše reklamy jasné odpovede na tieto otázky?

Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.