AlejTech/Blog/Dobre zostavená internetová reklama
Prejsť na navigáciu

Dobre zostavená internetová reklama

Dobre zostavená internetová reklama

Dnes som nezávisle dvakrát videla na internete tú istú reklamu, ktorá mi spôsobila dilemu – mám sa smiať, alebo plakať? Dôvodom na plač bol obsah reklamy – jedna jediná nič nehovoriaca veta. A to bola prosím platená reklama, ktorú som videla prvýkrát na facebooku, druhýkrát niekde na webe, myslím cez Etarget.

Pozrime sa teda na to, čo urobil pisateľ tejto reklamy zle a aké základné pravidlá sú dôležité pri zostavovaní krátkej internetovej reklamy...

Nekvalitne zostavená reklama

Reklama, ktorá vo mne vyvolala tieto zmiešané emócie, bola takto vyzerajúca linka:

Už otvorené
Navštívte náš nový Virtuálny obchod a pozrite sa čo sme pre Vás pripravili

 

No uznajte, čo z tohto textu ktokoľvek môže vedieť?

Čím sa zaoberá táto firma? Je to vôbec firma? Čo mi ponúkajú, aké produkty? Alebo služby? Zaujíma ma to vôbec?

Uz otvoreneOdpoveď na poslednú otázku je pre mňa jasné nie. V celom texte reklamy nie je napísaná jediná hodnotná informácia. Ani jediné slovo ma nezaujalo, nič ma nepopchýňa – klikni, klikni si, toto potrebuješ, toto chceš, toto ti chýbalo!

Mimochodom, táto reklama smeruje na virtuálny obchod s vínom. Predpokladám, že autori tým chcú povedať, že si môžem víno objednať na internete a oni mi ho doručia domov – nie že obchod je čisto virtuálny a víno si kupujem len „akože“.

Nie som si ale ani tým istá, linka z reklamy totiž smeruje na podstránku Blog a v záhlaví stránky sa píše o budovaní komunity milovníkov vína. Je to teda reklama na blog o víne, alebo na e-shop s vínom?

Každý e-shop na webe je „už otvorený“ a „niečo si pre mňa pripravil.“ Prečo si mám ale kliknúť práve na tento?

Platby za kliknutie – pay per click reklama

Je zrejmé, kde sa stala chyba – autor jednoriadkovej reklamy asi nezvážil, že reklama sa bude zobrazovať medzi viacerými ďalšími reklamami, že návštevníci stránok vidia takýchto reklám denne desiatky až stovky a že sa teda musí niečim od ostatných odlíšiť.

Taktiež má autor asi veľa peňazí, keďže mieni platiť aj za kliknutia od návštevníkov, ktorí na text Už otvorené kliknú len z čistej zvedavosti.

Pre zadávateľa reklamy je dôležité, aby na odkaz klikali ľudia, ktorí majú naozajstný záujem o uvádzaný produkt – v tomto prípade o víno a budovanie komunity milovníkov vína.

Zákazník chce klikať na to, čo ho naozaj zaujíma 

Preto keď jeho reklama pritiahne svojou nekonkrétnosťou abstinujúceho alkoholika alebo niekoho, koho víno prosto nezaujíma, zadávateľ zaplatí za kliknutie, ktoré mu neprinášia žiaden, ani ten najmenší zisk. Či už finančný, alebo budovateľský.

Ako predísť ničnehovoriacej reklame

Potenciálneho zákazníka-klikača je nutné na niečo nalákať, dať do textu niečo, čo prinúti na reklamu kliknúť práve tých, ktorých chceme na náš web dostať.

  1. Text odkazu by mal jasne hovoriť, ČO je predmetom reklamy – objaví sa po kliknutí e-shop, osobná stránka, ponuka služieb?
  2. Doplnkový text by mal bližšie určiť, PREČO by si mal návštevník kliknúť práve na vás a nie desiatky iných reklám
  3. Text by mal obsahovať kľúčové slová, ktoré na vašu stránky privedú buď:
    • veľa potenciálnych zákazníkov, z ktorých si aspoň niektorí niečo kúpia
    • alebo málo zákazníkov, ktorí si určite niečo kúpia
  4. Text by mal byť napísaný v tzv. ľudskom jazyku, teda zrozumiteľne – čítať a klikať budú skutočné osoby, ktoré nemajú trpezlivosť lúštiť nejaké krkolomné vety. 

Každá reklama by mala teda zodpovedať minimálne tieto dve otázky: ČO? a PREČO? – Čo je predmetom reklamy a prečo si mám kliknúť práve na ňu?

Dávajú vaše reklamy jasné odpovede na tieto otázky?

Tento článok zahŕňa témy:
kľúčové, slová, reklamné, frázy, upútavka, ppc, click, facebook, nadpis, text

Komentáre (2)

pridať komentár


V komentároch môžete používať BB kód .

Komentár č. 1autor: Porovnanie cien (web)31.3.2010, 22:03

Viete, ciele inzerenta su vo vela pripadoch rozne. Je mozne, ze tento spominany inzerent nemal vobec dovod setrit peniaze do kontextovej reklamy a tym padom zvolil prave tieto klucove frazy, ktore nic nehovoria a ludia casto na tu kliknu, pretoze veta uz otovorene mna osobne laka ku kliknutiu a nezaujima ma to, co to vlastne je, pretoze som na webe a kazda informacia je dobra. Takzie nie je vzdy pravdou to,ze treba vzdy povedat to v inzerate, co vlastne predavate, kto ste a cim sa zaoberate.

Komentár č. 2autor: Arien (web)1.4.2010, 9:08

Nuz, ucel reklamy je v detailoch rozny, ale vacsinou v principe jasny - ziskat viac zakaznikov.
Problem tejto konkretnej reklamy je v tom, ze ona ani len nesmeruje na eshop, o ktorom hovori, ale na blog Klubu milovnikov racianskeho vina.
Co je cielom inzerenta, je nepochopitelne. Zda sa, ze nechce predavat vino.;]
Zo 100 klikov zvedavych navstevnikov na tuto reklamu, napriklad 98 ludi ocakava, ze najde elektronicky obchod so spodnym pradlom, s bytovym textilom, so sperkami alebo elektronikou.
Z tychto 98 klikov, ktore inzerent zaplatil, nema inzerent vobec nic, pretoze tychto navstevnikov klub milovnikov vina nezaujima, nebudu tu stranku ani citat a rovno ju vypnu. Mozno by ich aj zaujimal e-shop s vinom, ale priamo na e-shop ten inzerat nesmeruje, smeruje na blog.
Efektivita tejto reklamy je teda minimalna. Inzerent sice privedie na svoju stranku kopu navstevnikov, lebo boli zvedavi, ale konverzia je miniminalna - pomer poctu navstevnikov, ktori sa z blogu prekliknu do e-shopu a tam si nieco kupia k poctu klikov na reklamu celkovo nebude taky, ako by bol, keby v reklame bolo rovno napisane slovo "vino". Klikajuci ludia by boli vsetci uz pred klikom zaujati vinom a teda pomer navstevnikov, ktori klikli a ktori si aj nieco kupia by bol lepsi.

Strategia "nepovedat v reklame presne o co ide" je dobra strategia v mnohych pripadoch, ale v tomto to vidim na vyraznu nevyhodu.

Poraďte sa s nami o službách, ktoré potrebujete. My vám pripravíme konkrétnu cenovú ponuku.

Kontaktujte nás

Chtěl bych vám poděkovat za vzornou spolupráci. S vytvořenými stránkami jsem osobně velmi spokojen a zejména jsem potěšen vaši rychlostí

Miroslav Červený
CIO .A.S.A. Česká republika