AlejTech/Blog/Platená webreklama vs. dobrá webstránka
Prejsť na navigáciu

Platená webreklama vs. dobrá webstránka

Platená webreklama vs. dobrá webstránka

Hneď na úvod musím povedať, že proti reklame skutočne nič nemám. Pravda okrem toho, že sa ňou prerušujú filmy, v časopisoch je jej viac ako iného textu a poštová schránka nestačí na týždenný objem letákov. Dokonca ani skutočne zlé reklamy na pracie prášky alebo hygienické vložky a tampóny už tak veľmi nevidieť – asi nie je sezóna :)

Opakujem, reklama mi nevadí, je to súčasť našich životov a rovnako tak treba vnímať internetovú reklamu, ktorá k tomu všetkému rovnako patrí. Či už výmena odkazov na webové stránky, hrôzostrašne blikajúce bannery alebo klasická reklama známa ako PPC – pay per click – platba za kliknutie.

K dispozícii máme na Slovensku dva známe systémy – ETARGET a Google AdWords.

A potom máme ešte množstvo firiem, ktoré nám v týchto dvoch systémoch zriadia účet a my im budeme platiť za to, že dohliadajú na to koľko nás reklama stojí a koľko nových návštevníkov na naše webstránky privedú. Celé je to sprevádzané kaskádou slov ako garancia, záruka, 100% zvýšenie návštevnosti, úspešnosť, profesionalita, rast, web zarába sám,... A to všetko za nejaký poplatok – prirodzene.

Prečo sa firma rozhodne pre reklamu na internete?

  • lebo ich webstránka nie je v prvej desiatke výsledkov vyhľadávania v Google a na Zoznam.sk na ľubovoľné kľúčové slovo aké ich napadne v súvislosti s ich podnikaním
  • lebo konkurenti majú reklamu, tak musíme mať aj my
  • lebo nevidí iný spôsob ako sa do prvej desiatky výsledkov vyhľadávania dostať inak ako platenou reklamou

To všetko je obchod, o ktorom sa firma rozhodne a na podmienky pristúpi a všetko je v poriadku.

Avšak mať platenú reklamu na propagáciu stránky ako sú tieto:

web2

web1

Alebo úplne najlepšie:

web3

To sa potom skutočne (ne)oplatí investovať do reklamy.

Dá sa to aj inak....

  • Koľko firma investuje mesačne do takejto internetovej reklamy?
  • Načo je dobré dostať cez reklamu na webstránku zákazníka, pričom webstránka vyzerá ako z konca 90-tych rokov minulého storočia čo nevytvára práve najlepší obraz o firme?
  • Nebolo by efektívnejšie investovať do redizajnu webstránky?
  • Nebolo by lepšie pochovať svoju starú zlú webovú stránku a nechať si profesionálmi vytvoriť novú, ktorá bude spĺňať kritéria tvorby moderného webu s prihliadnutím na optimalizáciu webstránky pre vyhľadávače – SEO?

Začať treba úplne inde! Niekedy sa na firmy pozeralo, a niekedy sa stále pozerá,  podľa toho aké má vizitky, poštové obálky, letáky,... Do týchto vecí firmy investujú nemalé prostriedky. Webová stránka je jedným z komunikačných kanálov spoločnosti. Vždy prístupná reklama o spoločnosti, stačí zadať jej www adresu.

Práve preto by mala byť webstránka zrkadlom spoločnosti. Aká webstránka – taká firma. Tak jej záleží na svojej prezentácii, svojom vystupovaní navonok skôr ako dôjde k osobnému kontaktu spoločnosti a jej potenciálneho zákazníka.

Na webe si Vás môže nájsť každý a je škoda odradiť zákazníka tým, že máte nemožnú webovú stránku.

Aká by mala byť postupnosť krokov

  1. V prvom rade kvalitná webstránka, takže začnite redizajnom:
    • prehľadná a intuitívna štruktúra webu a informácií
    • nová grafika s moderným pekným a čistým dizajnom
    • dobre urobená stránka s prihliadnutím na kľúčové slová a optimalizáciu pre vyhľadávače
    • vaša stránka musí žiť, ak máte na nej pol roka staré informácie, málokoho zaujmete
  2. Potom začnite uvažovať nad jej platenou propagáciou.

Možno ostanete prekvapený, že s novou dobre urobenou web stránkou ste vo výsledkoch vyhľadávania tak vysoko, že žiadnu platenú reklamu vôbec nepotrebujete.

Tento článok zahŕňa témy:
PPC, ETARGET, GOOGLE ADWORDS, web, reklama, marketing, pay per click, redizajn, redesign

Komentáre (0)

pridať komentár


V komentároch môžete používať BB kód .


K tomuto článku zatiaľ nie sú žiadne komentáre. Buďte prvý. ;]
 

Poraďte sa s nami o službách, ktoré potrebujete. My vám pripravíme konkrétnu cenovú ponuku.

Kontaktujte nás

Zatiaľ ďakujem, a som veľmi spokojná so stránkou. Určite vás budem odporúčať aj ďalej!

Natália Jacošová
general manager